Žezlo po králi
Nejoblíbenější český youtuber skončil. Tohle je jeho recept na úspěch

Jan Strouhal

V natáčení videí na YouTube ztratil zalíbení, po šesti letech proto Jirka Král ukončil kariéru. Jeden z nejsledovanějších českých youtuberů se přesunul na Instagram. Jak točit videa ale pořád moc dobře ví. Tohle je jeho návod, jak natočit takové, které bude mít milionovou sledovanost.

Jirka Král nasbíral na YouTube přes 1,1 milionu odběratelů, 640 tisíc lidí ho sleduje na Instagramu. Kromě příjmů z reklamy ho živí kavárna Zetko v obchodním domě Kotva, vydává taky komiksy, prodává vlastní merchandising, radí firmám se sociálními sítěmi a digitálním marketingem.
Přiznávám, že jsem měl zpočátku výhodu v tom, že jsem celé dětství pařil hry, a tak jsem měl dostatečně silný počítač, a proto jsem nemusel investovat do nového. Moje první investice tedy byla mikrofon a webkamera za pár korun. Poté jsem si kupoval světlo a rameno na mikrofon, které stálo pět tisíc, a to už jsem hodně váhal.

I dnes by se to ale dalo udělat stejně lowcostově. Ale na druhou stranu, dnes si už můžete dovolit do vybavení zainvestovat, protože když to budete dělat dobře, není důvod, aby to nefungovalo a nevrátilo se vám to. To v počátcích youtuberské scény nebylo.

Pokud budete dodržovat základní pravidla, budete mít otevřené oči, musí to fungovat. Tady některá z nich jsou:

Musíte natáčet pravidelně

A proto musíte mít kalendář. Je jedno, jestli budete natáčet jednou denně, nebo jednou týdně, hlavně to ale musí být pravidelné.

Youtubeři dostávají za překonání jistého počtu odběratelů plaketu ve tvaru youtubového tlačítka Play.

• Stříbrný Play Button – při získání 100 tisíc odběratelů
• Zlatý Play Button – při získání 1 milionu odběratelů
• Diamantový Play Button – při získání 10 milionů odběratelů
• Speciální Play Button – při získání 50 milionů odběratelů; získaly jej zatím pouze dva účty – švédský youtuber PewDiePie a bollywoodský label T Series
Musíte být aktuální

Když frčí Fortnite, musíte točit o Fortnite. Teď budou zase volby, tak o nich během hraní můžete občas mluvit. A buďte autentičtí, tedy říkejte to, co si myslíte.

Mějte oči otevřené

Dobré je se dívat po tom, co v Česku chybí. Třeba unboxingy – ty teď v zahraničí frčí, ale tady to nikdo pořádně nedělá.

Šokujte

Z YouTube se stává bulvár. Čím akčnější titulek a čím překvapivější a více šokující zpráva, tím víc zhlédnutí máte a tím víc vyděláte. K tomu se přidaly bulvární titulky…

Hrajte

Pro hraní her je tady pořád prostor. Jsou tady youtubeři, kteří mají stovky tisíc sledovatelů. Nevymizí to. Dokud je to bude bavit, bude to fungovat.

Nechte se sdílet

Měl by vás nasdílet nějaký velký youtuber, tak jako mě v počátku například Pedro. Když jste totiž dostatečně zajímaví, je pravděpodobné, že se část fanoušků přelije i k vám.

Buďte světoví

Jestli to chcete dělat pro peníze, vykašlete se na český trh. Buď mluvte anglicky, nebo nemluvte vůbec.

Pošli to dál:   FacebookTwitterLinkedIn


⟵ Zpět na výběr tématu